くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

海外キャッシングができない!?

I thought cash could be withdrawn with my credit card at an ATM. That is so-called cash advance overseas.

(クレジットカードで現金がおろせると思っていました。海外キャッシングというやつです。)



Unfortunately, however, in that case my credit card doesn't work. It's because the credit card company believes that I don't have the capability to pay... (Kudoo San looked it up for me.)

(しかし不運なことに、私のカードではおろせないことが分かりました。なぜかというと、支払い能力が無いと判断されているみたいなんです…。(くどおさんが調べてくれました。))



What I want to say is that you should confirm if your credit card supports cash advance overseas before going abroad, or you should bring extra cash, because sometimes you might need some cash in a foreign country.

(思わぬ所で現金が必要になり、前もってカードが海外キャッシング対応かどうか調べておけば良かった〜と反省しております。それか、現金もっと持っていけば良かったです。勉強になりました。)



By the way, I forgot to show you the photos of donuts I got at the Queen Victoria Market.

(ところで、クイーンビクトリアマーケットで食べたドーナッツを貼り忘れていました。)

f:id:kudoco:20191111202604j:plain
f:id:kudoco:20191111202702j:plain

The donuts with strawberry sauce were pretty good, but I don't know why it always has a long line...

(ストロベリーソースの入ったドーナッツ、普通に美味しかったです。いつもすごい行列ができているのですが、一回食べれば満足な感じです!)


Thank you.