くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

ごらんっ、パレードがゆくよ〜♪

I skipped school today.

(学校をサボりました。)



If I felt sick, you could understand it, but I was fine. Now let me explain shamefully about three reasons.

(体調が悪いなら分かりますがそうじゃありません。言い訳を3つさせてください。)



①Go back to sleep(二度寝

I should have gotten up when the alarm rang. After stopping the alarm, I was still sleepy, so I decided to sleep for five more minutes. Then, I set the alarm in five minutes. Actually, however, this was done IN MY DREAM, not in real. When I woke up, it was too late because it was 10:30am(class starts at 8:30am)! I hurried and got ready, and I headed towards school.

(アラームが鳴ったときに起きればよかったのです。しかしもうちょっと寝ようと思い、5分後にまたアラームが鳴るよう設定しました。でもこれ、実際には設定しておらず夢の中での出来事だったのです。目覚めた時にはもうすでに遅し。10:30になっていました(授業は8:30〜)。急いで支度し学校へ向かいます。)



②Parade(パレード)

I arrived at the Flinders Station near my school at 12:00pm. There were a lot of people there. And the parade started! I wanted to see it, but I had to cross the street the parade was going down and go to school. However, the street was closed for the parade! Even pedestrians couldn't cross. So I had no choice but to take photos.

(12:00に学校近くのフリンダース駅に着きました。なんか人がたくさんいます。と思ったら、パレードが始まりました。見たかったけど、その通りを横切って学校へ行かなきゃいけません。しかし!パレードのせいで道が通行止めに。歩行者すら通れません。仕方がないのでとりあえず写真を撮りました。)
f:id:kudoco:20191104205806j:plain
f:id:kudoco:20191104205923j:plain
f:id:kudoco:20191104210025j:plain



③Sudden rain(突然の雨)

While I was taking photos, it started raining out of nowhere. At that time, I believed, it would be more meaningful to study at home than go out.

(そうこうしているうちに、どこからともなく雨が。この時、もう家で勉強した方が有意義だ、と思いました。)



Anyway, I really regret it. What a waste of the tuition! It will never happen again.

(と色々言い訳しましたが、本当に反省しています。なんという学費の無駄遣い!二度と同じことが起こらないようにします。)


See you.