くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

考え事

Isn't it exciting to look at the Google map? I like getting to know something new on the map, for example, cafes, clothes stores, and shortcuts. The other day I found the park near my house on the map, and today I actually went there.

googleマップ見るのってわくわくしませんか?それまで知らなかったカフェとか洋服屋さんとか、近道とか、見つけると嬉しくなります。それで先日、家の近くに公園があることを知り、今日実際に行ってきました。)

f:id:kudoco:20191112194336j:plain

It's a good atmosphere.
Some people were walking with their dogs.

(良い雰囲気でした♪犬の散歩をしている人もちらほらいました。)



What I did there was thinking about getting a job, sitting on the bench. I didn't know it's so hard. So I'll change strategy to "he that shoots oft at last shall hit the mark." (This is difficult sentence for me...)

(そこで何をしていたかと言いますと、ベンチに座って職探しについて考えていました。こんな苦戦するとは思っていませんでした。作戦を変えて、「数撃ちゃ当たる」作戦で行こうかと思います。(「数撃ちゃ当たる」って英語にするとこんな難しい文なんですね…汗))



I hope it will go well.

(うまく行きますように!)


See you.