くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

こんなのってアリ!?

Yesterday I went back to Barista Class again.

(昨日またバリスタ教室に行ってきました。)

f:id:kudoco:20191026130804j:plain

I'm improving little by little, but sometimes it's good art, and sometimes bad art. So I need to make more and more...

(少しずつ上達してはいますが、まだ出来に波があります。もっと数をこなさなきゃです…)



When I was practicing in the cafe, something surprising happened.

(練習をしていたら、びっくりな出来事が。)



A customer came, and the owner told me, "Make latte." And I shouted without realizing, "Me !?"

(お客さんがやって来たのですが、オーナーのおじさんが私にドリンクを作れと言うのです。「ラテ作って。」思わず「私!?」と叫んでしまいました。)



I was upset, and made espresso and steamed milk. Then, I made latte art, '♡'. It was a small heart, but it was not bad. The customer drank that latte and said, "Very good." What a sweet person she was ! This gave me a little confidence.

(慌ててエスプレッソを抽出しスチームミルクを作ります。そして、ハートのラテアートを作りました。ちっちゃいハートでしたが、出来はまあまあです。お客さんがそれを飲んでひと言。「美味しいわ。」
なんて優しい人!この体験のおかげで少し自信がつきました。)


↓This is the cafe I take the lesson
 (お世話になっているカフェはこんな感じ)
f:id:kudoco:20191026130939j:plain


And I really appreciate the owner's smart decision.

(そして、オーナーの粋な計らいに心から感謝です。)


See you♪