くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

要は通じればいい

I got the English skills consultation today.

(今日は学校で英語スキルについてのカウンセリングがありました。)



"Don't focus on the grammar. Just speak."

(「文法は無視して、とにかく喋りなさい。」)



My teacher told me that. I always care about the grammar too much, so I can't speak fluently. He said 'don't be shy' is the most important thing for me. Even if I make mistakes, I should just say aloud. If I tried that, my speaking skills would be improved more quickly.

(そう先生に言われました。私はいっつも文法ばかり気にしてしまい、スラスラ言葉が出てきません。私にとって最も大事なのは、「恥ずかしがらない」ことだと言われました。たとえ間違っていても、とにかく口に出すこと。そうすれば、グンと伸びるそうです。)



I learned something new. Take action!

(ためになりました。やるぞ〜!)