くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

バリスタコース三日目

Barista class started this week!! I'd been waiting for that day to come.

(今週から始まりました!待ちに待ったバリスタコースです!)



I had lectures on the first day, and yesterday I learned how to make steamed milk by using the espresso machine.

(一日目は座学、二日目はマシーンを使ってスチームミルクの作り方を学びました。)


f:id:kudoco:20200115150137j:plain


The finer foam the better for latte art. So to make good steamed milk, I have to pay attention to the angle of the jug, the depth of the steamwand, and the sound.

(ラテアート用のミルクは、泡が細かいほど良いとされています。細かくするには、ミルクピッチャーの角度だったり、スチームノズルの位置だったり、あとはよく音を聞くことが大事なんだそうです。)



And then, today, I learned about types of coffee drinks like latte, cappuccino, macchiato, etc. It was a little bit confusing, but I should have the recipes memorized in my head.

(そして今日は、ラテやカプチーノ、マキアートなどといった、たくさんの種類のコーヒードリンクの違いについて学びました。頭がごちゃごちゃになりましたが、頑張って覚えようと思います!)



I can't wait for tomorrow's class !!

(明日の授業も楽しみです!)