くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

ペラッペラになりたい

I had the grammar test at school the other day.

(先日学校で文法のテストがありました。)



Just before the test started, my teacher came to me and said, "Kudoko, don't cheat, yeah?"

(始まる直前に先生が私のところへ来てこう言いました。「くどこ、カンニングしちゃダメだよ、わかった?」)



I didn't know why he said that only to me then, because I had never cheated before!

(ん!?!?カンニングなんて一度もしたことありませんけど!)



After I came home, I thought about that. And then, I realized.

(家に帰って考えてみて、私なりの結論に達しました。)



I'm really bad at speaking English, while I usually get good marks on written tests.

(全然喋れない割に筆記試験だけはいつもやたら点数が高い…。)



It means my teacher suspects I cheat every time I take a written test. That's all I could think about it.

(先生はそれに違和感を持ったのかな?)



I think the person who gets a high score on a written exam is not always good at speaking.

(私は筆記の点数とスピーキング力って関係ないと思うんです。)



What I regret the most about this is that my teacher believes I am that kind of person!

(一番悔しいのは、私がカンニングしてもおかしくないような人間だと先生に思われていたことです!)



Anyway, that lit a fire in me, so it went well in the end!

(まあ、逆に火が着いたから良いんですけどね!)


See you next time.