くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

フォーッ

My landlord took me and my housemate to the Vietnamese restaurant by his car last week.

(ハウスオーナーが私達をベトナム料理屋に連れて行ってくれました。)



He told us we could eat real Vietnamese food there.

(そこでは本格的なベトナム料理が食べられるとのこと!)

f:id:kudoco:20191204182822j:plain

I had pho. Actually I wanted to have some rice, but the menu was full of characters and I didn't feel like looking at it. So I asked him what he recommended.

(私はフォーにしました。本当はお米が食べたかったのですが、メニューが文字でびっしりで読むのが面倒だったので、ハウスオーナーにオススメを教えてもらったのでした。)



I thought it's a good choice. The soup was tasty. Beef stock was great! It was lukewarm a little though.

(それで正解でした。牛のダシが効いたスープがとても美味しかったです!ぬるかったけど!)



Restaurants in Australia are very multicultural and we can have various dishes from around the world. It's good thing, but after all, I wanna eat omuraisuuu.

(オーストラリアにいるといろんな国の料理を食べることができます。良いことなんですけど、やっぱりオムライスが食べたいなぁ。)


See you.