くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

クリスマスはお店がどこもやってないので

I made a cake yesterday.

(昨日はケーキを作りました!)

f:id:kudoco:20191226160059j:plain
f:id:kudoco:20191226160120j:plain
f:id:kudoco:20191226160136j:plain

I was terrible at decorating...

(デコレーションのセンス皆無ですが…。)



The cake was very good, especially whipped cream. Australian dairy products are all delicious.

(でもすごく美味しかったです。特に生クリーム。オーストラリアの乳製品はどれも美味しいんです。)



And I made mocktail with cascara syrup.

(そしてカスカラシロップを使ったモクテルも作りました。)

f:id:kudoco:20191226160201j:plain

Cascara syrup is made from coffee cherry. It has a light coffee flavor. It should be put sparkling water and just a little bit lemon juice into the glass.

(カスカラシロップとは、コーヒーの実で作られたシロップのことで、ほんの〜りコーヒーの香りがします。炭酸水で割ってレモン汁を少し入れると味が締まって美味しいです。)



By the way, I didn't see an Australian Santa Claus anywhere. Summer Christmas made me feel somewhat wrong, but I had a wonderful experience.

(ところで、こっちのサンタには全く会えませんでした。夏のクリスマスは違和感ありありでしたが、貴重な体験になりました!)


See you.