くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

雇ってもらえる有り難み

Now we have Christmas holiday about for 2 weeks here. The shopping center where I'm working is recently filled with many people, and my sushi restaurant is also very busy.

(こっちではクリスマスホリデーという長期休暇が2週間ほどあります。私の働くショッピングセンターでは連日たくさんの人で賑わっています。そしてもちろん私の寿司レストランもとっても忙しいです。)



So I worked all day with break today, it's the first time for me.

(それもあり、今日は初めての休憩有りのフル出勤でした!)



Staff meal is usually provided at my restaurant, but actually I don't like sushi very much... So I didn't have the staff meal today. Instead of sushi, I got tofu at the food court in that shopping center.

(私のレストランでは賄いが出るのですが、実はわたくしあまり寿司が好きなほうではないので、 賄いではなくフードコートへ行き豆腐を食べました笑。)



I should have worked at another restaurant, not sushi restaurant if I can get some staff meals. Maybe I made wrong choice. However, I have a very good time everyday, and I really appreciate my manager who hired even someone like me.

(賄いが貰えるなら寿司レストランじゃなくでもっと他の所で働けばよかった…。誤算でした。とは言いつつも、最近毎日とても充実しています。私なんかを雇ってくれた店長にはとても感謝しています。)

↓Chadstone Shopping Center
f:id:kudoco:20191223220956j:plain

I have work tomorrow, too. Good night♪

(明日も働くぞ〜!おやすみなさい♪)


Thanks!