くどこのかわりたい

知識·経験ゼロから世界一のバリスタになるまでの記録

ロゼッタ(=リーフ)

Hello mate, it's Kudoko who made a mistake and waved my hand at someone I didn't know the other day.

(こんにちは、知らない人に手を振ってしまったくどこです。)


f:id:kudoco:20200207201840j:plain

Alright, I took the private lesson again before yesterday. I learned latte art rosetta there.

(さて、一昨日またラテアートの個人レッスンを受けてきました。今回はロゼッタを教えてもらいました。)



I think It's easier than tulip, because you can make quickly without thinking. Just pouring while shaking the jug. However, it's difficult to keep the line thickness of milk stable.

ロゼッタは勢いだけでできるので、チューリップよりは簡単な気がします!ピッチャーを振りながら注ぐだけでいいんです。でも、毎回同じ線の太さで描くのがなかなか難しいです。)



By the way, I'm gonna have a trial at a cafe this month! I'm a little nervous now, but I should have fun!!

(ところで、今月とあるカフェのトライアルを受けることになりました!ちょい緊張しますが、楽しむしかない!)



I hope I give you good news someday.

(みなさんに良い報告ができれば良いです。)



See you〜〜

(ではまた〜)